Arbetsgivarvarumärket

Linköpings kommun vill uppfattas som en handlingskraftig, nytänkande och engagerad kommun och arbetsgivare. Därför arbetar vi kontinuerligt med vårt arbetsgivarvarumärke, som handlar om att positionera sig som, och leva upp till, att vara det bästa valet för både nuvarande och potentiella medarbetare. Vårt löfte som arbetsgivare är ”Vårt engagemang gör idéer till verklighet”.

Arbetsgivarvarumärket är inte en logotyp, utan snarare en sammanfattning av upplevelserna och innehållet som ska kopplas till Linköpings kommun som arbetsgivare. I vissa sammanhang kan dock löftet kommuniceras som ett grafiskt märke. Det ska användas när kommunen kommunicerar i rollen som nuvarande eller potentiell arbetsgivare, till exempel i rekryteringsmaterial eller på mässor. Det får aldrig ersätta logotypen ”Linköping – där idéer blir verklighet”, som alltid ska finnas med som tydlig avsändare.

Exempel på hur märket ska användas

Rekryteringsannonser

Placera alltid märket i nära anslutning till en person:

Exempel på hur märket kan användas i jobbannonser på Facebook:

Profilprodukter 

På en tröja kan det vara bättre att ha enbart texten utan idémönstret:

Utställningsmaterial

Som backdrop på mässor:

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Hjälp oss förbättra webbplatsen

Hur skulle den här sidan kunna bli bättre?

Senast uppdaterad den 24 maj 2018