Kontakta kommunen

Linköpings kommun vill att du snabbt ska få kontakt
med någon som kan svara på dina frågor.
Du kan ringa något av telefonnumren här
för att få hjälp att komma till rätt verksamhet.

Två kvinnor som pratar i headset

 

Kommunens växel

Telefonnummer: 013- 20 60 00

Medborgarkontoret City

Svarar på frågor om hur kommunen fungerar.
Svarar också på frågor om bland annat barnomsorg, bostad och tomtö.

Telefonnummer: 013-20 66 70 Besöksadress: Östgötagatan 5 

Medborgarkontoret Skäggetorp

Svarar på frågor om hur kommunen fungerar.
Svarar också på frågor om bland annat barnomsorg och bostad.

Telefonnummer: 013-20 84 19, 013-20 89 21

Besöksadress: Skäggetorp centrum

Medborgarkontoret Berga

Svarar på frågor om hur kommunen fungerar.
Svarar också på frågor om bland annat barnomsorg och bostad.

Telefon: 013-20 55 30

Besöksadress: Söderleden 46    

Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen

Svarar på frågor om till exempel bostadsanpassning, hälsoskydd och miljö.
Hit ringer du också om du vill fråga om snöröjning och sandning.

Telefonnummer: 013-20 64 00 Besöksadress: Drottninggatan 45

Utbildningsförvaltningen

Hit vänder du dig med frågor som rör skola och barnomsorg.

Telefonnummer: 013- 26 38 00 Besöksadress: Apotekaregatan 13 C

Råd och Stöd mottagningen

Mottagningen kan svara på frågor om stöd och hjälp
vid personliga och sociala problem.

Telefonnummer: 013-20 69 68 Besöksadress: Klostergatan 5b

Sociala jouren

Till Sociala jouren ringer du om du eller någon du känner  
har akuta sociala problem som inte kan vänta tills nästa dag.
Sociala jouren har öppet på kvällar och helger.
Telefonnummer: 013-20 75 26
Du når även sociala jouren via SOS alarm på telefon 112.

Socialkontoret

Du ringer till socialkontoret om du har frågor om sociala problem.
Det kan till exempel vara problem med ekonomi, familj eller missbruk.
Telefonnummer: 013-20 61 88

Äldrelotsen

Äldrelotsen svarar på frågor om stöd till äldre personer.
Svarar på frågor om till exempel hemtjänst.
Telefonnummer: 013-20 64 01

LSS-lotsen

LSS-lotsen är en person som kan svara på
frågor om daglig verksamhet.
Personer med kognitiv funktionsnedsättning
kan ansöka om daglig verksamhet.
Telefonnummer: 013-20 57 73

Synpunkter till kommunen

Vi vill att du som bor i Linköping tycker till och
diskuterar saker som rör kommunen.
När du lämnar förslag eller klagar på något som inte
fungerar hjälper du kommunen att bli bättre.
Du kan ringa eller besöka kommunen för att
lämna synpunkter.
Om du vill besöka en person ringer du
och bokar en tid först.
Du kan även skicka dina synpunkter med e-post eller
med vanligt brev till kommunen.

Telefonnummer: 013-20 60 00

Besöksadress: Stadshuset, Storgatan 43

Postadress: Linköpings kommun, 581 81 Linköping

Senast uppdaterad den 11 juli 2016

Tillbaka> Skriv ut