Hoppa till huvudinnehåll

Mottagning vuxna - Tidsbokning för rådgivning

Här kan du som är över 21 år boka en tid för telefonrådgivning hos Mottagning vuxna på Socialförvaltningen.

Denna e-tjänst kan användas av dig som är över 21 år och önskar boka en tid för telefonrådgivning med oss på Socialförvaltningen, Mottagning Vuxna. Vi hanterar frågor om missbruk/beroende, social problematik, boende, LSS och socialpsykiatri. Genom rådgivningen kan du få information om vilka insatser Socialförvaltningen kan erbjuda dig.

Observera att i följande fall ska du inte använda denna e-tjänst:

  • Om du har frågor som rör våld i nära relation kan du ringa mottagning vuxna telefon 013-20 69 00, knappval 2. Våld i nära relationer har telefontid måndag klockan 9.00-11.30 och klockan 13.00-16.00, tisdag klockan 13.00-16.00, onsdag, torsdag och fredag klockan 9.00-11.30 och klockan 13.00-16.00
  • Om du redan har en befintlig kontakt på avdelning vuxna ska du vända dig direkt till din handläggare.
  • Om du har frågor om ekonomiskt bistånd, hemtjänst eller vårdbostad ska du vända dig till Kontakt Linköping.
  • Om du är yngre än 21 år kan du vända dig Socialförvaltningens mottagning barn och unga

Kontaktuppgifter

Kontakt Linköping

Linköpings kommuns kontaktcenter svarar på dina frågor och ger dig information om kommunens tjänster.

Till e-postformulär för Kontakt Linköping

Telefon: 013–20 60 00
Telefontid: måndag-fredag klockan 07:30-17:00 (juni - augusti, 07:30-16:00)

Mottagning Vuxna

Telefontider

Social problematik, missbruk, funktionsnedsättning, LSS:

  • måndag klockan 9.00-11.30
  • tisdag klockan 13.00-16.00
  • onsdag, torsdag och fredag klockan 9.00-11.30

Våld i nära relationer:

  • måndag klockan 9.00-11.30 och klockan 13.00-16.00
  • tisdag klockan 13.00-16.00
  • onsdag, torsdag och fredag klockan 9.00-11.30 och klockan 13.00-16.00

Boka tid för att bli uppringd

Du kan via en e-tjänst boka en tid då vi ringer upp dig. OBS! Du ska inte använda e-tjänsten om det gäller våld i nära relationer eller ekonomiskt bistånd. Du ska inte heller använda den om du redan har en kontakt på avdelning vuxna.

Till e-postformulär för Mottagning Vuxna

E-post: [email protected]

Telefon: 013-20 69 00

Besöksadress: Barnhemsgatan 2 (se karta) Öppettider: Vi tar endast emot bokade besök.

Besöksadress : Barnhemsgatan 2 Öppettider: Vi tar endast emot bokade besök.

Postadress:
Socialförvaltningen
Box 356
581 03 Linköping

Du kan också kontakta oss via Kontakt Linköping.

Har du handlingar som ska lämnas in kan du göra det hos Kontakt Linköping eller i postlådan som finns hos Socialförvaltningen på Barnhemsgatan 2. Närmaste parkering finns i Akilles parkeringshus. Det finns två parkeringsplatser utanför receptionen för dig som är rörelsehindrad och har parkeringstillstånd för det

Mottagning - Barn och unga (0-20 år)

Till e-postformulär för Mottagning - Barn och unga

E-post: [email protected]

Telefon: 013-20 61 88
Telefontid: Vardagar klockan 9.00–11.30, 13.00–16.00.
För LSS-frågor är telefontiden tisdagar klockan 9.00-11.30 samt torsdagar klockan 13.00-16.00.

Besöksadress: Barnhemsgatan 2 (se karta) Öppettider: Vi tar endast emot bokade besök.

Besöksadress : Barnhemsgatan 2 Öppettider: Vi tar endast emot bokade besök.

Postadress: Socialförvaltningen
Box 356
581 03 Linköping

Du kan också kontakta oss via Kontakt Linköping.

Har du handlingar som ska lämnas in kan du göra det hos Kontakt Linköping eller i postlådan som finns hos Socialförvaltningen på Barnhemsgatan 2. Närmaste parkering finns i Akilles parkeringshus. Det finns två parkeringsplatser utanför receptionen för dig som är rörelsehindrad och har parkeringstillstånd för det

Vad händer när jag bokat en tid?

  • Du får en bekräftelse via e-post direkt efter bokningen.
  • En påminnelse via sms skickas till dig två timmar innan det inbokade samtalet.
  • Om du vill avboka din tid, klicka på länken i e-postmeddelandet eller i sms:et.
  • Vi ringer upp dig på det telefonnummer du anger i bokningen.
  • Vi gör två uppringningsförsök under den bokade tiden.
  • Om du inte svarar när vi ringer får du boka en ny tid i e-tjänsten eller ringa oss under vår telefontid.

Information om e-tjänsten

Ditt ärende hanteras i ordinarie verksamhetssystem. När tiden för ditt inbokade samtal passerat gallras dina uppgifter ut från kommunens system för e-tjänster.

Kontakta förvaltningen via Kontakt Linköping om du har frågor.

Personuppgifter som lämnas ovan behandlas av ansvarig nämnd för administration som behövs för att handlägga ärendet. Personuppgiftsansvarig är social- och omsorgsnämnden.

Du har ett antal rättigheter enligt Dataskyddsförordningen:

  • Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi behandlar om dig.
  • Du kan även kontakta oss för att begära rättelse, för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
  • Du har också rätt att vända dig till tillsynsmyndigheten Integritetskyddsmyndigheten med klagomål. 

För frågor kontakta social- och omsorgsnämnden via e-post eller via Linköpings kommun Socialförvaltningen 581 81 Linköping

E-legitimationer

Vissa av Linköpings kommuns e-tjänster kräver att du loggar in med e-legitimation.

Följande e-legitimationer används. (Avvikelser kan förekomma.)

  • BankID
  • E-medborgarkonto
  • Foreign eID (För dig med ett eID från ett annat land. Välj inloggningsmetod Foreign eID i e-tjänsten för att se vilka länder det gäller.)
  • Freja eID+

BankID

BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass, körkort och andra fysiska legitimationshandlingar. Alla privatpersoner som har svenskt personnummer kan skaffa BankID genom sin bank. Ett BankID har samma värde och används på samma sätt, oavsett vilken bank som utfärdat det.

Har du frågor, funderingar eller problem med ditt BankID bör du kontakta din bank.

Freja eID+

Freja eID+ är en gratis, svensk e-legitimation.

För att skaffa Freja eID+ behöver du ha en smart mobil, en fysisk legitimation och ett e-postkonto. Du behöver också göra ett besök hos ett ATG-ombud för ID-kontroll.

Om du inte får, kan eller vill skaffa BankID kan Freja eID+ vara ett alternativ

 

Upplever du problem med e-tjänsten eller har frågor om den är du välkommen att höra av dig till Kontakt Linköping.

Du som har skyddad identitet ska inte använda e-tjänsten. Ta kontakt med Kontakt Linköping så får du hjälp med ditt ärende.

Senast uppdaterad den 12 januari 2024