Hoppa till huvudinnehåll

IST Administration förskola och fritidshem

IST Administration är det elevadministrativa system som används inom förskola och fritidshem. Här ansöker du som vårdnadshavare om barnomsorg, samt registrerar dina kontaktuppgifter. När du uppdaterar dina kontaktuppgifter i IST Administration så uppdateras också kontaktuppgifterna automatiskt i våra andra system.

IST Administration når du via länken nedan. Informationen på den här sidan vänder sig till dig som vårdnadshavare.

Logga in för att ansöka, lämna eller ändra uppgifter

Inloggningen fungerar tyvärr inte i webbläsaren Explorer. Använd därför en annan webbläsare.

Via länken kan du göra dina ansökningar till:

  • Förskola ( 1-5 år)
  • Pedagogisk omsorg i hemmiljö (1-5 år)
  • Fritidshem (6-13 år)
  • Öppen fritidsverksamhet (10-13 år)

Här kan du även:

  • se aktuella placeringar
  • säga upp barnomsorgsplats
  • anmäla inkomst/inkomstförändringar
  • lämna kontaktuppgifter.

Logga in för att lämna eller ändra uppgifterna och gå sen till "Min sida".

Redigera din personliga kontaktinformation

När du kommer in i e-tjänsten visas barnets namn och ditt namn. Har du flera barn visas alla barnens namn.

  1. Klicka på ditt eget namn för att fylla i information om dig som vårdnadshavare. Detta är viktigt för att skolan ska kunna komma i kontakt med dig.
  2. Klicka på Personlig information. Här fyller du i mobilnummer, annat telefonnummer och e-postadress. Din folkbokföringsadress är förifylld.
  3. Klicka på den lilla pennan för att redigera en post.
  4. Klicka på ”Lägg till” för att lägga till ett nytt nummer.
  5. Fyll i dina uppgifter och klicka sedan på Spara.
  6. Gå tillbaka till huvudmenyn för din familj genom att klicka på ditt namn.

Det är viktigt att kontaktuppgifter finns så förskolan kan nå dig vid behov.

Relaterad information

Personuppgifter som lämnas ovan behandlas av Barn och ungdomsnämnden för administration som behövs för att handlägga ärendet. Personuppgiftsansvarig är Barn- och ungdomsnämnden.

Du har ett antal rättigheter enligt dataskyddsförordningen:

  • Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi behandlar om dig.
  • Du kan även kontakta oss för att begära rättelse, för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

För frågor kontakta Barn- och ungdomsnämnen:

Linköping kommun
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen
581 81 Linköping

eller via  post:

E-legitimationer

Vissa av Linköpings kommuns e-tjänster kräver att du loggar in med e-legitimation.

Följande e-legitimationer används. (Avvikelser kan förekomma.)

  • BankID
  • E-medborgarkonto
  • Foreign eID (För dig med ett eID från ett annat land. Välj inloggningsmetod Foreign eID i e-tjänsten för att se vilka länder det gäller.)
  • Freja eID+

BankID

BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass, körkort och andra fysiska legitimationshandlingar. Alla privatpersoner som har svenskt personnummer kan skaffa BankID genom sin bank. Ett BankID har samma värde och används på samma sätt, oavsett vilken bank som utfärdat det.

Har du frågor, funderingar eller problem med ditt BankID bör du kontakta din bank.

Freja eID+

Freja eID+ är en gratis, svensk e-legitimation.

För att skaffa Freja eID+ behöver du ha en smart mobil, en fysisk legitimation och ett e-postkonto. Du behöver också göra ett besök hos ett ATG-ombud för ID-kontroll.

Om du inte får, kan eller vill skaffa BankID kan Freja eID+ vara ett alternativ

 

Upplever du problem med e-tjänsten eller har frågor om den är du välkommen att höra av dig till Kontakt Linköping.

Du som har skyddad identitet ska inte använda e-tjänsten. Ta kontakt med Kontakt Linköping så får du hjälp med ditt ärende.

Senast uppdaterad den 10 oktober 2022