Hoppa till huvudinnehåll

Företagsplatser

Företagsplatser finns för dig med en
intellektuell funktionsnedsättning eller autism.
Med Företagsplatser har du din
sysselsättning på en arbetsplats.
Tillsammans hittar vi en arbetsplats som
passar dig.

Så här fungerar Företagsplatser

Vi hjälper dig att hitta rätt arbetsplats.
Du kan ha din sysselsättning inom barnomsorg,
äldreomsorg, verkstad, återvinning, butik eller restaurang.
Någon på din arbetsplats blir din handledare.

Personalen besöker dig på din arbetsplats
och ger dig stöd när det behövs.

Det är viktigt att du kan jobba självständigt 
med stöd från personal och arbetskamrater.

Företagsplatser är till för dig som har
ett beslut om daglig verksamhet enligt LSS.

Här finns Företagsplatser

Du kan besöka oss på Bangårdsgatan 6.
Du kan ringa oss på telefonnummer 013 - 20 68 16.
Vi besöker dig och ger dig stöd direkt på din arbetsplats.

Vi som arbetar med Företagsplatser

På företagsplatser jobbar vuxenpedagoger med att hitta
rätt arbetsplats för dig.
Företagsplatser ger dig stöd på jobbet när du behöver. 
Vi löser problem tillsammans med dig och dina
arbetskamrater.

Det är Leanlink som driver Företagsplatser.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Kontakta Företagsplatser

013-20 68 16

Bangårdsgatan 6

Senast uppdaterad den 6 april 2021

Tillbaka Skriv ut