Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Beroendemottagningen i Linköping

Beroendemottagningen är öppen dagtid på vardagar.
Vi hjälper dig som har problem med alkohol, andra droger
eller spel med pengar.
Vi drivs av Linköpings kommun och
Region Östergötland.

Vi finns till för dig

Du behöver hjälp med ditt beroende av alkohol,
narkotika, läkemedel eller spel med pengar.
Även du som känner någon som har problem
kan vända dig till oss.

Vi erbjuder dig

Du får hjälp vid både större och mindre problem.
Du får rådgivning och behandling.
Om du vill får du också hjälp med medicinsk och
psykologisk bedömning.

Vi finns här

Vi finns på Brigadgatan 14 i Garnisonsområdet.
Du kan ringa till oss på telefonnummer 013 - 20 57 29.

Vi som arbetar på Beroendemottagningen

På beroendemottagningen arbetar läkare,
sjuksköterskor, skötare, psykologer, arbetsterapeut,
alkohol- och drog terapeuter och socialsekreterare.

Kontakta Beroendemottagningen

Brigadgatan 14

Dagtid vardagar

Senast uppdaterad den 9 oktober 2019

Tillbaka Skriv ut
Chatta. Fäll ut menyn

Kontakt Linköping


Välkommen till Linköpings kommuns chatt. Chatten är öppen vardagar kl 8-16.

Vi som svarar är samhällsvägledare på Kontakt Linköping. Om du lämnar personuppgifter till oss behandlar vi dem såhär: