Beroendemottagningen i Linköping

Beroendemottagningen är öppen dagtid på vardagar.
Vi hjälper dig som har problem med alkohol eller
andra droger.
Vi drivs av Linköpings kommun och
Region Östergötland.

Vi finns till för dig

Du behöver hjälp med ditt beroende av alkohol,
narkotika eller läkemedel.
Även du som känner någon som har problem
kan vända dig till oss.

Vi erbjuder dig

Du får hjälp vid både större och mindre problem.
Du får rådgivning och behandling.
Om du vill får du också hjälp med medicinsk och
psykologisk bedömning.

Vi finns här

Vi finns på Brigadgatan 14 i Garnisonsområdet.
Du kan ringa till oss på telefonnummer 013 - 20 57 29.

Vi som arbetar på Beroendemottagningen

På beroendemottagningen arbetar läkare,
sjuksköterskor, skötare, psykologer, arbetsterapeut,
alkohol- och drog terapeuter och socialsekreterare.

Kontakta Beroendemottagningen

013-20 57 29 (gruppledare), 013-20 68 99 (informationssekreterare)

Brigadgatan 14

Dagtid vardagar

Senast uppdaterad den 21 juni 2018

Tillbaka Skriv ut