Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Grundkurser i musik

Grundkurser i musik är lek som leder vidare.

 

Grundkursen är för dig som är mellan 6 och 8 år och vill
spela ett instrument eller sjunga.
I grundkursen spelar du tillsammans med andra och kan
prova olika instrument.
Du kan välja mellan musiklek, brasslek, träblåslek,
stråklek eller pianolek.
I början får du låna instrument av Kulturskolan.
Undervisningen sker på din skola eller i närheten.
Ring till Kulturskolan för att få veta var ditt barn kan få
sin grundkurs.

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka Skriv ut
Chatta
Chatta. Fäll ut menyn

Kontakt Linköping


Välkommen till Linköpings kommuns chatt. Chatten är öppen vardagar kl 8-15.

Vi som svarar är samhällsvägledare på Kontakt Linköping. Om du lämnar personuppgifter till oss behandlar vi dem såhär: