Händelseriket
Händelseriket finns för dig som vill uppleva
en annorlunda miljö med dina sinnen.
På händelseriket har du möjlighet att vara
med om något extra i din vardag.
Uppleva olika rum med din hörsel, syn, känsel,
lukt, led- och muskelsinne.
Händelseriket är öppet för alla åldrar.
OBS! Händelseriket har sommarstängt 7 juli-18 augusti
(vecka 28, 29, 30, 31, 32 samt 33)
5 rum att uppleva
Det finns 5 rum att upptäcka på händelseriket.
Det kostar ingenting att besöka händelseriket,
men du behöver ta med dig en medföljare.
Blå rummet
I det blå rummet finns en båt som du kan ligga i
och lyssna till vågbruset.
Du kan prova att fånga fisk med metspö.
Vita rummet
I det vita rummet är allt vitt.
Ligg i sängen eller sitt i gungan och upplev rummet.
Gröna rummet
I gröna rummet kan du se lyssna och känna naturen.
Prova vattensängen och musikfåtöljen.
Svarta rummet
I svarta rummet kan du krypa ner under bolltäcket och
titta på stjärnhimlen.
Motorik rummet
I motorikrummet kan du hoppa på studsmattan,
kasta bollar eller ligga i bollhavet.
Här finns Händelseriket
Händelseriket finns på Vallavägen 10 A.
Vi har öppet dagtid måndag–fredag.
Vi som arbetar på Händelseriket
På Händelseriket arbetar arbetsterapeuter
med stor kunskap och erfarenhet av att jobba
för personer med funktionsnedsättningar.
Linköpings kommun driver Händelseriket.
Vallavägen 10A
Öppet vardagar. Stängt helger och röda dagar.