Hoppa till huvudinnehåll

Re-Aktiva

Re-Aktiva ger dig hjälp att behålla eller utveckla din aktivitetsförmåga.
Re-Aktiva ger stöd om du har haft en stroke,
fått en hjärnskada som vuxen eller en
neurologisk sjukdom.
Det kan vara en fysisk, neurologisk eller intellektuell
funktionsnedsättning.

Hos oss på Re-Aktiva får du träffa andra som är i
samma situation som du.
Vi finns för dig som är mellan 18-65 år och inte har
arbete eller annan sysselsättning.
Du får komma till oss på Re-Aktiva direkt om du vill,
du behöver inget biståndsbeslut från
Social- och omsorgsförvaltningen.

Aktivitetsträning i grupp

Vi träffas i mindre grupper en till två gånger i veckan.
Varje gruppträff är två timmar lång.
Du får hjälp av personalen att utveckla din fysiska och
intellektuella förmåga.
Du får träna dina förmågor genom att till exempel
arbeta med hantverk eller datorer.

Vi på Re-Aktiva

Vi som arbetar på Re-Aktiva är arbetsterapeuter eller
vuxenpedagoger.

Det är Leanlink som driver Re-Aktiva.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 20 oktober 2021

Tillbaka Skriv ut