Fortfarande eldningsförbud i Linköping och hela Östergötland. Läs mer här: Eldningsförbud, mer information

Hantverkshuset

Hantverkshuset är en öppen verksamhet
för dig som har en neuropsykiatrisk, psykisk
funktionsnedsättning eller har psykosociala svårigheter.
Hantverkshuset är en plats som ger dig tid,
kraft och intresse att göra saker som utvecklar dig.

Hantverkshuset erbjuder

Du arbetar och skapar i någon av våra verkstäder.
Du kan jobba med keramik, snickra, måla, väva eller sy.

Hantverkshuset har ett kök där vi lagar mat och bakar.
I vårt café säljer vi hemlagad lunch och fika till besökare.

Arbetsträning på Hantverkshuset

Du kan förbereda dig för arbetslivet genom att arbeta 
i vårt kök och med servicearbete på Hantverkshuset.

Här finns Hantverkshuset

Våra lokaler finns på Furirgatan 15.

Det är Leanlink som driver Hantverkshuset.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Kontakta Hantverkshuset

013-20 68 94

Furirgatan 15

Måndag 9.30-16.00
Tisdag 8.00-16.00
Onsdag 8.00-19.30
Torsdag 8.00-16.00
Fredag 8.00-16.00
Vi har även öppet var tredje Lördag 9.00-13.00.

Senast uppdaterad den 13 juli 2018

Tillbaka Skriv ut