Hoppa till huvudinnehåll

Dövteamet

Dövteamet är till för dig som är vuxen och döv.
Vi finns för dig som är över 18 år
och som är döv och teckenspråkig.
Vi arbetar med personer som bor i Östergötland.
Även du som är anhörig eller träffar döva personer
kan få stöd av oss.

Dövteamet erbjuder råd och stöd

Vi anpassar det vi gör efter vad du vill och behöver.
Du kan få rådgivning och information. 
Vi kan hjälpa dig i kontakten med myndigheter,
eller med att fylla i blanketter.
Du kan få hjälp att översätta texter till teckenspråk,
eller samtal på teckenspråk.
Dövteamet har tystnadsplikt.

Vi som arbetar i Dövteamet

I Dövteamet arbetar stödpedagoger som
kan teckenspråk.

Linköpings och Norrköpings kommun driver
Dövteamet tillsammans med Region Östergötland.

Kontakta Dövteamet

070-910 15 71

Klostergatan 5B

Senast uppdaterad den 20 december 2021

Tillbaka Skriv ut