Hoppa till huvudinnehåll

Meetings Plus och Sammanträdesportalen

Sammanträdeshandlingar till kommunfullmäktige, nämnder och utskott i Linköpings kommun återfinns i appen Meetings Plus för iPad.

Har du frågor kring Meetings Plus och dina inloggningsuppgifter till appen vänder du dig till nämndsekreteraren för din nämnd eller ditt utskott.

Har du frågor om din iPad vänder du dig till LKDATA, telefon 013-20 69 69.

Är du ny i ditt förtroendeuppdrag får du hjälp med att ladda ner appen när du hämtar ut din iPad.

Meetings Plus app version 9.1 har ett helt nytt gränssnitt/utseende. Information om hur det är uppbyggt och fungerar visas i följande film. Filmen består av olika avsnitt, där man kan välja att se hela filmen eller delar av filmen.

Tjänstepersoner och allmänhet kan läsa sammanträdeshandlingar på Sammanträdesportalen.

Meetings Plus ersätts av Ciceron assistent 

Linköpings kommun kommer att byta till ärendehanteringssystem Ciceron under sommaren 2025. För dig som förtroendevald innebär det att Meetings Plus kommer att ersättas med ett nytt verktyg som heter Ciceron assistent.

Ciceron assistent kommer att användas för samtliga sammanträden som sker från och med augusti 2025 och framåt. Innan augusti kommer din iPad att uppdateras med en genväg till Ciceron assistent. Inloggning till Ciceron Assistent kommer att ske med Mobilt BankID.

På denna sida kommer instruktioner och filmer att publiceras i juni 2025 som visar hur Ciceron assistent fungerar.

Senast uppdaterad den 11 juni 2025