Kontakta Linköpings kommun
När du kontaktar oss är det Kontakt Linköping, kommunens Kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Våra samhällsvägledare når du enkelt via chatt, telefon och e-post. Som företagare kontaktar du Företagsservice.
Linköpings kommuns kontaktcenter.
Chatt: Vardagar mellan 8.00-16.00.
Till e-postformulär för Kontakt Linköping
Telefon: 013–20 60 00
Telefontid:
måndag-fredag 07.30-17.00. (juni - augusti, 07:30-16:00)
Postadress:
Linköpings kommun
Ange den verksamhet det gäller
581 81 Linköping
Linköpings kommuns lotsfunktion för företag. Vi hjälper vi dig och ditt företag med era frågor.
Till e-postformulär för Företagsservice
Telefon: 013-20 61 00
Öppettider: måndag-fredag 07.30-17.00. (juni - augusti, 07:30-16:00)
Hos oss får du svar på dina frågor senast inom två arbetsdagar.
Felanmälan
Gata och park
Via länken Felanmälan och synpunkter - trafik, gata och park kan du anmäla fel eller lämna synpunkter. Du kan höra av dig med sådant som rör gator, torg, parker och naturområden.
Du kan även vända dig till Kontakt Linköping för hjälp med din felamälan. Kvällar och helger kan du kontakta Risklinjen för brådskande åtgärder som inte kan vänta till nästkommande vardag. Du når Risklinjen via telefonnummer 020-93 00 00.
Utomhusbelysning
Belysningen ägs av Tekniska verken som även ansvarar för drift och underhåll.
Synpunkter och klagomål
Om du har synpunkter eller klagomål på kommunens verksamheter kan du lämna dem till Kontakt Linköping. Dina synpunkter/klagomål diarieförs och blir därmed allmän handling. Ansvarig chef/rektor tar hand om dina synpunkter och klagomål.
Om du lämnar namn, telefonnummer eller e-postadress kontaktas du inom sju dagar.