Välkommen att tycka till om förskola och utbildning!
Genom att samla alla kommunens kontaktytor på en och samma plats kan vi ge bättre service, förkorta handläggningstiderna och öka vår tillgänglighet. Till Kontakt Linköping vänder du dig med alla typer av ärenden och frågor som rör Linköpings kommuns verksamheter. Som företagare kontaktar du Företagsservice.
Du får svar direkt på generella frågor. Samhällsvägledare, med bred kompetens om hela kommunens verksamheter, tar emot dina frågor. Du har även möjlighet att få veta status i vissa ärenden snabbare och enklare.
Skicka e-post till Kontakt Linköping
Telefon: 013–20 60 00
Telefontid:
måndag-fredag klockan 07.30-17.00 (23, 27 och 30 december, klockan 07:30-14:00)
Postadress:
Linköping kommun
Ange gärna den verksamhet/förvaltning det gäller
581 81 Linköping
Vi hjälper ditt företag med frågor som:
- Jag vill köpa mark för att bygga egen lokal för min verksamhet, hur gör jag?
- Vilka tillstånd behöver jag från kommunen för att starta min verksamhet?
- Jag vill omvandla mitt café till restaurang. Ska jag ha andra tillstånd då?
Skicka e-post till Företagsservice
Telefon: 013-20 61 00
Öppettider: måndag-torsdag klockan 09.00-15.00 (lunchstängt 12.00-13.00)
Besök oss
Besöksadress: Östgötagatan 5 (se karta) Öppettider: måndag-fredag klockan 10.00-17.00 (23, 27 och 30 december, klockan 10:00-14:00)
Besöksadress: Skäggetorps centrum 1a (se karta) Öppettider: måndag-fredag klockan 10.00-17.00 (Stängt 23 december till och med 1 januari)
Besöksadress: Söderleden 46 (se karta) Öppettider: måndag-onsdag klockan 10.00-17.00 (Lunchstängt 12:00-13:00) (Stängt 23 december till och med 6 januari)
Synpunkter och klagomål
Om du har synpunkter och/eller klagomål på våra verksamheter kan du framföra dem på flera sätt:
- Lämna dina synpunkter direkt till verksamheten
- Skriv ner dina synpunkter och/eller klagomål på utsedd blankett och lämna den till verksamheten eller skicka in blanketten (portot är betalt)
- Skicka brev till Kontakt Linköping
- Skicka e-post till Kontakt Linköping
Dina synpunkter/klagomål diarieförs och blir därmed allmän handling. Ansvarig chef/rektor tar hand om dina synpunkter och klagomål.
Om du lämnar namn, telefonnummer och/eller e-postadress kontaktas du inom 7 dagar.
Felanmälan
Felanmälningar på gator, torg, parker, naturområden och utomhusbelysningar görs enligt informationen nedan. Övriga felanmälningar, kontakta Kontakt Linköping.
Gator och utemiljö
Här har du möjlighet att lämna synpunkter eller anmäla fel på gator, torg, parker och naturområden. I kartan syns markeringar för felanmälningar och synpunkter som redan registrerats.
- Börja med att välja kategori.
- Ange plats i kartan så exakt som möjligt, så underlättar det för oss att hantera ärendet.
- Kryssa i om och hur du vill få återkoppling.
- Du har möjlighet att skicka med ett foto till ärendet.
Tack för att du hjälper oss – tillsammans får vi ett helare, renare och tryggare Linköping!
Utomhusbelysning
I Linköping sköts utomhusbelysningen av Tekniska verken.
Akuta olycksrisker
Vid akuta ärenden, som inte kan vänta till nästkommande vardag, ringer du Risklinjen där du kan få hjälp dygnet runt.
Telefon: 020-93 00 00
Övriga uppgifter
Faktureringsadress:
Linköpings kommun
Enhet/namn
Scanningcentralen + Ref.nr
581 81 Linköping
På fakturan ska du alltid ange en obligatorisk referenskod. Referenskoden får du av beställaren.
Organisationsnummer: 212000-0449
Bankgiro: 373-3946