Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Distansarbete och IT-support

Du kan byta ditt lösenord genom självservicetjänsten Passwordkiosk.

 

Dina ärenden hos LKDATA

Du kan som vanligt ringa, mejla och chatta med LKDATA kundservice. Ett ärende kommer då att skapas som vanligt, men skillnaden blir att ditt ärende kommer skapas i Lindesk. Där kan du sedan själv följa, komplettera och även avsluta ditt ärende. Längre fram i vår kommer det också att finnas chattmöjlighet med LK-datas kundservice i Lindesk.

Du kan dygnet runt själv upprätta en felanmälan via Lindesk.
För att skapa din egen felanmälan så klickar du dig in på berörd IT-tjänst och väljer Felanmäl. När du skickat in din felanmälan kommer LK-data kundservice att behandla ditt ärende så snart de kan.

Hur du beställer IT-tjänster

Du kan nu beställa IT-tjänster via Lindesk. 
För att beställa önskad tjänst går du först in på aktuell kategori, exempelvis Telefoni, och sedan väljer den IT-tjänst du vill beställa. När du sedan klickat dig in på rätt tjänst finns olika beställningsformulär på högersidan.

Guide & Tips i Lindesk

Alla guider som tidigare funnits på webbsidan Guide & Tips har flyttat in i Lindesk, även här med samma namn. Här kan du hitta tips och felsökningssteg för dina IT-tjänster. Du når Guide & Tips på Lindesk förstasida. 

Distanstjänster

Instruktion till distanstjänster

Följ anvisningarna från Citrix för att ladda ner Citrix-programvara.
Fungerar till Windows 10/8/7/XP/Vista med flera operativsystem.

Linsam samarbetsrum

Instruktioner till samarbetsrum

 

Senast uppdaterad den 20 januari 2021