Matsedlar för skolor och förskolor
                Kost & Restaurang lagar mat till 
kommunens förskolor och skolor. 
Här hittar du matsedlar. 
Vissa förskolor lagar egen mat. 
Om du behöver specialkost hittar du 
information längre ner på sidan.
            
 
            
I skolrestaurangerna serveras varje dag 
tre varma maträtter. 
En maträtt är vegetarisk. 
Ekologisk lättmjölk, mellanmjölk och vatten. 
Mjukt och hårt bröd med smör och margarin. 
Flera olika sallader och dressing.
Kost och restaurang lagar 25 tusen portioner varje dag. 
En stor del av maten lagar vi från grunden med 
råvaror av hög kvalitet.
När du besöker ditt barns skola är du välkommen
att äta lunch för 70 kronor.
Lunchen går bara att betala med swish.
Har du frågor om mat från Kost och restaurang 
får du gärna ringa till oss via Kontakt Linköping, 013-20 60 00.
Matallergi och specialkost
Är du allergisk mot något i maten 
eller behöver speciell mat på grund av sjukdom? 
Skolrestaurangerna ordnar specialkost 
till dig som behöver det.
Blankett för specialkost
Länken här leder till en blankett för specialkost.
Blanketten skriver du ut och fyller i 
och skickar till skolsköterskan.
Har du frågor om specialkost kan du ringa 
skolsköterskan eller rektorn på skolan.
