Snabbnavigation

Hoppa till huvudinnehåll

Matsedlar för skolor och förskolor

Kost & Restaurang lagar mat till
kommunens förskolor och skolor.
Här hittar du matsedlar.
Vissa förskolor lagar egen mat.
Om du behöver specialkost hittar du
information längre ner på sidan.

Flicka äter skolmat

 

I skolrestaurangerna serveras varje dag
tre varma maträtter.
En maträtt är vegetarisk.
Ekologisk lättmjölk, mellanmjölk och vatten.
Mjukt och hårt bröd med smör och margarin.
Flera olika sallader och dressing.

Kost och restaurang lagar 25 tusen portioner varje dag.
En stor del av maten lagar vi från grunden med
råvaror av hög kvalitet.

När du besöker ditt barns skola är du välkommen
att äta lunch för 60 kronor. Kost och restaurang drivs av Leanlink.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Har du frågor om mat från Kost och restaurang
får du gärna ringa till oss via Kontakt Linköping, 013-20 60 00.

Matallergi och specialkost

Är du allergisk mot något i maten
eller behöver speciell mat på grund av sjukdom?
Skolrestaurangerna ordnar specialkost
till dig som behöver det.

Blankett för specialkost

Länken här leder till en blankett för specialkost.

Blanketten skriver du ut och fyller i
och skickar till skolsköterskan.

Har du frågor om specialkost kan du ringa
skolsköterskan eller rektorn på skolan.

Senast uppdaterad den 16 juni 2020

Tillbaka Skriv ut
Chatta. Fäll ut menyn

Kontakt Linköping


Välkommen till Linköpings kommuns chatt. Chatten är öppen vardagar kl 8-15.

Vi som svarar är samhällsvägledare på Kontakt Linköping. Om du lämnar personuppgifter till oss behandlar vi dem såhär: