Daglig verksamhet Skägget
                På Skägget har vi två grupper.
Produktion som jobbar med paketering.
Aktivitetsgruppen som jobbar med olika aktiviteter.
Vi skapar bra dagar tillsammans.
            
Detta kan du jobba med på Skägget
Produktionsgruppen
Väga och räkna produkter och paketera dem.
Sätta etiketter på förpackningar.
Svetsa ihop påsar.
Exempel på produkter vi packar är olika aluminiumformar, frysetiketter
med mera.
Varje vecka har vi textil aktivitet.
Aktivitetsgruppen
Musik.
Skapande.
Bakning.
Rörelse.
Promenader, uteaktiviteter.
Återvinning.
Bilutflykter.
Spela spel.
Pussel.
Arbetet
Du och personalen planerar ditt arbete tillsammans.
På Skägget arbetar du med stöd av personal.
Måltider
Vi beställer lunch från Kost & Restaurang.
Du berättar för personalen om du vill ha lunch.
Räkning för lunchen skickar vi hem till dig.
Du kan ta med egen lunch och värma här.
Alla som arbetar här får en frukt om dagen.
Hitta till oss
Daglig verksamhet Skägget ligger i Skäggetorp.
Du kan åka buss eller färdtjänst hit.
Närmaste busshållplats heter Skäggetorp Centrum.
Beslut om daglig verksamhet
För att arbeta på Skägget behöver du ett
beslut om daglig verksamhet från Socialförvaltningen.
Skäggetorp Centrum 30