Glädjekällan

Glädjekällan är en daglig verksamhet som till stor
del arbetar med musik.

Musik ger gemenskap och utvecklar varje person.
Musik ger glädje, trygghet och vänner för livet.
Varje person utvecklar sin förmåga att samarbeta
när hon skapar musik tillsammans med andra.

På Glädjekällan spelar du instrument och sjunger
ensam eller i grupp.
Glädjekällan åker ofta iväg och uppträder inför publik.
Vi har aktiviteter som bygger vidare på kunskaper
från skolan.
Du använder dina kunskaper i svenska, engelska
och data.
Att planera matsedel, köpa varor och laga mat
utvecklar din förmåga att klara dig själv.
Tillsammans gör vi studiebesök och pratar om det
som händer i Linköping.

Hos Glädjekällan utvecklar du det du kan och lär dig
något nytt.
Vi kan ge dig stöd att arbeta på någon arbetsplats
utanför Glädjekällan, det kallas individuell plats.

Här finns Glädjekällan

Medborgarskolan driver Glädjekällan på uppdrag
av Linköpings kommun.
Vi finns i Elsas hus på Elsa Brändströms Gata 3 B. 

Senast uppdaterad den 10 mars 2016

Tillbaka> Skriv ut