Hoppa till huvudinnehåll

Daglig verksamhet Företagsplatser

Företagsplatser finns för dig med en
intellektuell funktionsnedsättning eller autism.
Med Företagsplatser har du din
sysselsättning på en arbetsplats.
Tillsammans hittar vi en arbetsplats som
passar dig.

Arbetet

Företagsplatser hjälper dig att hitta en arbetsplats

med arbetsuppgifter och arbetstider som passar dig.

Du kan arbeta från några timmar upp till heltid.

Exempel på arbetsplats är omsorg, verkstad, butik

eller restaurang.

Du får en handledare på arbetsplatsen som hjälper

dig när du är där.

Din kontaktman på Företagsplatser besöker dig på din

arbetsplats och ger dig det stöd du behöver.

Kontaktmannen ger även stöd till din handledare.

Du får habiliteringsersättning för de timmar du

jobbar.

Måltider

Du behöver ta med dig egen matlåda om

du ska äta lunch på arbetsplatsen.

Hitta till oss

Företagsplatser ligger på Bangårdsgatan 6.

Det är i stadsdelen Vasastaden.

Du kan gå, cykla, åka buss eller färdtjänst till oss.

Närmaste busshållplats är Resecentrum.

Beslut om daglig verksamhet

För att arbeta på Företagsplatser behöver du ett

beslut om daglig verksamhet från Socialförvaltningen.

Kontakta Daglig verksamhet Företagsplatser

013-20 68 16

Bangårdsgatan 6

Senast uppdaterad den 22 juni 2018

Tillbaka Skriv ut