Sensum

Sensum är till för dig som vill ha
en lugn och trygg daglig verksamhet.
Vi jobbar med aktiviteter
som du tycker om och mår bra av.

Leanlink daglig verksamhet

 

Så här fungerar det på Sensum

Du är med och planerar vad du gör under dagen.
Du kan välja aktiviteter som stimulerar dina sinnen
som till exempel massage och musik.
Du kan vara i Händelserikets sinnesrum.
Vi bakar tillsammans. 
Vi är ute och promenerar.
Vi lyssnar på musik.
Vi läser böcker.

Sensum finns för dig som har
ett beslut om daglig verksamhet enligt LSS.

Här finns Sensum

Sensum finns på Vallavägen 10A i Linköping.
Du kan ringa oss på telefonnummer 013 - 20 53 37.

Personal på Sensum

Personalen har utbildning i Pedagogiskt
arbetssätt som gör det enklare för dig att vara med i
det som händer. 
Sensums personal använder tecken som stöd.
Personalen har utbildning i Rörelseglädje som bland annat
utvecklar känsla för den egna kroppen och ger trygghet.

Det är Leanlink som driver Sensum.
Linköpings kommun äger Leanlink.

Senast uppdaterad den 13 september 2017

Tillbaka> Skriv ut