Tillstånd, offentliga ytor och arrangemang

I Linköping tycker vi att det är positivt med liv, rörelse, arrangemang och engagemang! Torgförsäljning, gatumusikanter och manifestationer visar på ett levande samhälle samt ger möjlighet till möten människor emellan. På dessa sidor hittar du information om hur du går till väga för att planera olika arrangemang samt vilka eventuella tillstånd som kan krävas.

För att uppmuntra och underlätta för föreningslivet att kunna sprida kunskap och engagemang så har kommunen en lägre taxa för föreningslivet än för företag.

Du är även alltid välkommen att höra av dig till Kontakt Linköping för vägledning!

Kontakt Linköping

Linköpings kommuns kontaktcenter svarar på dina frågor och ger dig information om kommunens tjänster.

Till e-postformulär för Kontakt Linköping

Telefon: 013–20 60 00
Telefontid: måndag-fredag klockan 07:30-17:00 (juni - augusti, 07:30-16:00)

Vill din förening anordna