Hoppa till huvudinnehåll

Hälsoärendet - problem med sökning i Genomförandewebben för externa utförare

I samband med övergång till Hälsoärendet har ett problem uppdagats gällande sökning av journaler på enhetsnivå i Genomförandewebben. Problemet påverkar endast externa utförare. Sökning av anteckningar på enhetsnivå på Genomförandewebben är i nuläget ej möjlig att genomföra för medarbetare hos externa utförare.

Medarbetare behöver gå in på respektive patient för att se och läsa på fördelade HSL-åtgärder. Problemet påverkar inte de som loggar in i Genomförandewebben via Citrix (exempelvis Verksamhetschefer). Sökning i Treserva - Hälsoärendet för legitimerad personal påverkas inte.

Felsökning pågår. När problemet är åtgärdat eller vid ytterligare information publiceras nyhet på Hälsoärendets webbsida

Säkerställ att alla medarbetare som arbetar i Genomförandewebben läser på samtliga sina patienter i början av respektive arbetspass för att säkerställa att de inte missar några anteckningar. 

Om ni upplever eller har upplevt andra problem i samband med införandet av Hälsoärendet hänvisas i första hand till Hälsoärendets webbsida för aktuell information. Vid behov görs felanmälan som tidigare via Självbetjäningsportalen. Mer information kring kontakt med support hittas på Användarstöds sida.

 

Senast uppdaterad den 15 maj 2025