Hälsoärendet - problem med sökning i Genomförandewebben för externa utförare
I samband med övergång till Hälsoärendet har ett problem uppdagats gällande sökning av journaler på enhetsnivå i Genomförandewebben. Problemet påverkar endast externa utförare. Sökning av anteckningar på enhetsnivå på Genomförandewebben är i nuläget ej möjlig att genomföra för medarbetare hos externa utförare.
Medarbetare behöver gå in på respektive patient för att se och läsa på fördelade HSL-åtgärder. Problemet påverkar inte de som loggar in i Genomförandewebben via Citrix (exempelvis Verksamhetschefer). Sökning i Treserva - Hälsoärendet för legitimerad personal påverkas inte.
Felsökning pågår. När problemet är åtgärdat eller vid ytterligare information publiceras nyhet på Hälsoärendets webbsida.
Säkerställ att alla medarbetare som arbetar i Genomförandewebben läser på samtliga sina patienter i början av respektive arbetspass för att säkerställa att de inte missar några anteckningar.
Om ni upplever eller har upplevt andra problem i samband med införandet av Hälsoärendet hänvisas i första hand till Hälsoärendets webbsida för aktuell information. Vid behov görs felanmälan som tidigare via Självbetjäningsportalen. Mer information kring kontakt med support hittas på Användarstöds sida.