Hoppa till huvudinnehåll

Övergång till Hälsoärendet i Treserva 13 maj genomförd, servicefönster avslutat

Övergången till Hälsoärendet i Treserva är nu genomförd och servicefönstret är avslutat. Patientjournalen i Treserva är nu ersatt med en ny, kallad Hälsoärendet. För att få tillgång till Hälsoärendet i Genomförandewebben måste personal logga in på nytt. 

Fortsättningsvis sker all HSL-dokumentation i Treserva i Hälsoärendet för både legitimerad personal och omvårdnadspersonal. Åtgärder som är fördelade är nu synliga och tillgängliga i Genomförandewebben.

Om ni upplever problem att logga in i Genomförandewebben alternativt har svårigheter attläsa Hälsoärendet görs felanmälan som tidigare via Självbetjäningsportalen. Mer information kring kontakt med support hittas på Användarstöds sida.

Vid förändringar eller annan information kopplad till införandet av Hälsoärendet kommer uppdaterad information att publiceras på denna sida.

Senast uppdaterad den 15 maj 2025